Zabawa dydaktyczno-naśladowcza „Pobudka”
Cel zabawy: ćwiczenie mowy czynnej i biernej, dziecko uczy się naśladować ruchy rodzica, rozwija koncentrację oraz wyobraźnię.
Pomoce dydaktyczne:
- wiersz „Pobudka” i instrukcja poniżej
Wiosna wreszcie zawitała
i zielona ziemia cała.
(rozchylamy ręce na boki i witamy wiosnę)
Kwiaty stroją pięknie łąki.
(szybciutko wstajemy i stoimy nieruchomo)
Brzęczą pszczoły, osy, bąki.
(latamy rozkładamy ręce na boki i naprzemiennie cicho i głośno bzyczymy )
I śpiewają pięknie ptaki,
budząc śpiące gdzieś zwierzaki:
(zaczynamy świergotać jak ptaszki ćwir ćwir)
,,Śpiochy szybko już wstawajcie,
(kładziemy się na podłodze i wstajemy przeciągamy mocno i przecieramy ze snu oczy)
wiosnę wszyscy przywitajcie.’’
(witamy jeszcze raz wiosnę)
Siadamy razem z dzieckiem na podłodze i czytamy wiersz . Wiersz powtarzamy zatrzymując się przy wersach pokazując dziecku aby naśladowało rodzica w wykonywanych czynnościach.